Kombináciou malých, ale významných úprav základného vozidla sa dosiahlo výrazné zníženie spotreby paliva (len 3,9 litra/100km) a rovnako aj emisií CO2 (len 104 g/km). Pôsobivé čísla sú hlavne výsledkom zdokonalenia aerodynamiky, vďaka ktorému sa koeficient dynamického odporu znížil z Cd 0,33 (pri štandardnom päťdverovom modeli cee’d a trojdverovom pro_cee’d) na Cd 0,29.
Pre maximálne využitie zlepšenej aerodynamiky a hnacieho ústrojenstva je koncept eco_cee’d vybavený novým systémom ISG (Idle Stop&Go), ako aj technológiou Smart battery Power Management (inteligentné riadenie energie akumulátora). Tento systém automaticky dobíja akumulátor počas spomaľovania a vypína motor, keď vozidlo stojí alebo keď motor beží na voľnobežných otáčkach, čo je typické najmä pre jazdu v meste. Koncept eco_cee’d je namiesto päťstupňovej v štandardnom modeli vybavený novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a profituje z nanovo navrhnutých prevodových pomerov. Zárukou neustálej vysoko-efektívnej činnosti motora a prevodovky konceptu eco_cee’d je „indikátor radenia“, ktorý je riadený jednotkou ECU a namontovaný v bloku prístrojov. Zobrazuje optimálnu voľbu prevodového stupňa podľa aktuálnej rýchlosti vozidla a udáva ideálny moment (na základe rýchlosti na ceste a otáčok motora) pre zmenu prevodového stupňa.
´Eco´ verziu modelu Kia cee’d zaradí do svojej produktovej línie Kia Motors začiatkom roku 2009. Nové verzie eco_cee’d sa budú vyrábať v závode Kia Motors Slovakia pri Žiline a začiatok výroby sa plánuje na december budúceho roku.