Kia postaví svoj prvý závod v USA

Dňa 13. marca spoločnosť Kia Motors Corporation oznámila svoje plány vybudovať závod na výrobu automobilov vo West Pointe v štáte Georgia. Vôbec prvý výrobný závod spoločnosti Kia v Spojených štátoch by mal začať vyrábať v roku 2009 a celková investícia dosahuje výšku 1,2 miliardy amerických dolárov. Očakáva sa, že závod bude pri využití plnej výrobnej kapacity vyrábať 300 000 automobilov ročne. Nové výrobné zariadenie bude postavené na ploche 2 200 akrov (približne 9 km²) a bude zamestnávať približne 2 500 miestnych robotníkov. V okolí budúceho závodu by mali svoje prevádzky postaviť aj 5-6 dodávatelia spoločnosti Kia, čím sa vytvorí ďalších 2 000 pracovných miest.

Od vstupu na americký trh, spoločnosť Kia rozšírila svoju ponuku na celý produktový rad a už 12 rokov nepretržite zaznamenáva rekordný rast predaja. Očakáva, že predaj v severnej Amerike (v Spojených štátoch a Kanade) vzrastie v roku 2006 o 15 % na 350 000 kusov a do roku 2010 by spoločnosť chcela zvýšiť predaj na 800 000 vozidiel.

Kia Motors Corporation (www.kiamotors.com alebo www.kia.com), jedna z najrýchlejšie rastúcich automobilových spoločností na svete, bola založená v roku 1944 a je najstaršou kórejskou automobilkou. Ako člen automobilovej skupiny Hyundai-Kia Automotive Group má za cieľ stať sa jednou z vedúcich automobilových značiek vo svete. V 12 výrobných a montážnych závodoch v 7 krajinách sveta v súčasnosti automobilka produkuje viac ako 1 100 000 vozidiel ročne, ktoré sú predávané prostredníctvom siete oficiálnych zastúpení v 160 krajinách sveta. Kia má dnes viac ako 32 500 zamestnancov a ročné výnosy 15 miliárd USD. Kia Motors je hlavným partnerom tenisového grandslamového turnaja Australian Open a súčasne tiež celosvetovým oficiálnym sponzorom Davisovho pohára. Od roku 2007 do roku 2014 bude Kia oficiálnym automobilovým partnerom Medzinárodnej futbalovej federácie FIFA, ktorá organizuje majstrovstvá sveta vo futbale. Slogan spoločnosti Kia Motors Corporation - The Power to Surprise - predstavuje globálny záväzok spoločnosti prekonať očakávania zákazníka prostredníctvom neustálych inovácií v oblasti automobilového priemyslu.