Globálna hodnota značky Kia Motors podľa exkluzívneho zoznamu 100 najlepších značiek na svete "100 Best Global Brands" za posledný rok vzrástla o 12 %. Podľa aktuálne zverejnenej štúdie značka Kia stúpla o päť priečok a momentálne je 69. najhodnotnejšou značkou na svete. Odhadovaná hodnota značky vzrástla z 5,7 miliardy dolárov v roku 2015 na 6,3 miliardy dolárov v roku 2016. To predstavuje sedemnásobný nárast (603 %) od roku 2006 – to bol rok v ktorom značka deklarovala dizajnom riadený manažment ako kľúčovú stratégiu pre budúci rast spoločnosti.
"Napriek ekonomickej neistote a stagnácii na automobilovom trhu v mnohých oblastiach je takýto vítaný nárast hodnoty značky Kia jasným odrazom rozsiahlych celopodnikových snáh o zabezpečenie konzistentného a neustáleho rastu sily našej značky. Tento výsledok nám dáva ďalšiu motiváciu pokračovať v našej misii, aby sa Kia stala najviac žiaduca automobilová značka v očiach spotrebiteľov", uviedol pri tejto príležitosti Charles Suh, senior viceprezident divízie marketingu Kia Motors.
Mike Rocha, globálny riaditeľ Brand Valuation , Interbrand, dodáva: "Pôsobivý rast hodnoty značky Kia v posledných rokoch možno vnímať ako priamy dôsledok posilňujúceho naviazania spotrebiteľov k vysoko žiaducemu dizajnu a rysov produktovej rady Kia, a záväzkom celosvetových komunikačných aktivít sústredených na vývoj imidžu značky. Výkon značke Kia na európskom trhu dodáva najmä silný rad najnovších SUV modelov, rovnako ako pútavé zážitkové komunikačné zákaznícke programy a služby."
Vzrušujúce, výrazné, spoľahlivé - nové atribúty značky Kia
Tento významný, nezanedbateľný a trvalý rast je výsledkom celofiremného úsilia o posilnenie značky a najmä kultivovanie a vytvorenie viac citového vzťahu ku značke Kia a jej produktom zo strany spotrebiteľa. Od roku 2012 globálna kampaň značky Kia „A Different Beat“ umožnila spoločnosti oveľa viac zdôrazniť vzrušujúci, spoľahlivý a osobitý charakter svojich vozidiel.
Najvýznamnejším úspechom v priebehu posledných 12 mesiacov bolo pre Kia Motors prvé miesto v hodnotení J. D. Power 2016 Initial Quality Study v Spojených štátoch. Vôbec prvýkrát v histórii za 27 rokov obsadila prvé miesto tzv. neprémiová značka v hodnotení kvality nových vozidiel zo širokého spektra modelov a značiek. Vzostup Kia Motors na vrchol tohtoročného rebríčka umocnili najmä výkony modelov Kia Sportage a Kia Soul. Značka Kia bola v tejto štúdii tiež označená ako tretia najhodnotnejšia značka medzi všetkými neprémiovými výrobcami vo kategóriách Automotive Performance, Execution a Layout (APEAL) – čo je ocenenie za spokojnosť s novými vozidlami v USA.
Dokonalosť Kia v dizajne je aj v roku 2016 naďalej prioritná, čoho dôkazom je zisk dizajnérskych ocenení "red dot" a "iF" pre novú Kia Sportage a Kia Optima. Aj ďalšie nové produkty a technológie ďalej zvyšujú imidž značky – automobilka nedávno uviedla novú Kia Niro, hybridné úžitkové vozidlo a na niektorých svetových trhoch úplne novú Kia Cadenza. V roku 2016 na Consumer Electronics Show (CES) spoločnosť Kia Motors predstavila svoju víziu budúcich autonómnych jazdných technológií a predstavila svoju podznačku ‘DRiVE WISE’ , stelesňujúcu filozofiu Kia docieliť inteligentne bezpečné vozidlá s Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).
Nedávna expanzia modelového radu s označením "GT" pre viaceré modely s vysoko-výkonným turbo motorom, športovým podvozkom a výkonom inšpirovaným dizajnom ešte viac posilňuje žiadostivosť a dynamiku značky Kia. Aj sponzorské dohody a aktivity s FIFA, UEFA, NBA, LPGA a Australian Open poskytujú spoločnosti Kia Motors množstvo príležitostí, aby celosvetovo oslovili takú cieľovú skupinu, kde sú ľudia mladí srdcom.