Rio získalo prestížny titul Autobest 2006

Renomovaní odborní novinári z 12 krajín strednej a východnej Európy zvolili Kia Rio za víťaza prestížneho titulu Autobest 2006. Novinári označili Kia Rio za moderné auto, ktoré najlepšie vyhovuje potrebám obyvateľov v danom regióne, ponúka nové technológie a je cenovo dostupné. S celkovým ziskom 706 bodov zvíťazilo Kia Rio v konkurencii 4 vozidiel, ktoré sa dostali do užšieho finále – Ford Focus (659), Renault Clio (599), Chevrolet Matiz (467) a Suzuki Swift (449). Pätica finalistov bola vybraná členmi poroty, pričom každý z nich navrhol päť nových modelov, ktoré považujú za najlepšie autá roka s cenou nižšou ako 15 000 EUR (585 000 Sk).

Autobest sa dnes považuje za druhé najvýznamnejšie motoristické ocenenie v Európe po titule Auto roka (COTY). Predchádzajúcimi víťazmi boli Dacia Logan (rok 2004), Fiat Panda (rok 2003) a Citroën C3 (rok 2002).

Kia Motors Corporation (www.kiamotors.com), jedna z najrýchlejšie rastúcich automobilových spoločností na svete, bola založená v roku 1944 a je najstaršou kórejskou automobilkou. Ako člen automobilovej skupiny Hyundai-Kia Automotive Group má za cieľ stať sa jednou z vedúcich automobilových značiek vo svete. V 16 výrobných a montážnych závodoch v 12 krajinách sveta v súčasnosti automobilka produkuje viac než 1 100 000 vozidiel ročne, ktoré sú predávané prostredníctvom siete oficiálnych zastúpení v 155 krajinách celého sveta. Kia má dnes viac ako 32 000 zamestnancov a ročné výnosy 14 miliárd $. Kia Motors je hlavným partnerom tenisového grandslamového turnaja Australian Open a súčasne tiež celosvetovým oficiálnym sponzorom tenisového Davisovho pohára. Slogan spoločnosti Kia Motors Corporation - The Power to Surprise - predstavuje globálny záväzok spoločnosti prekonať očakávania zákazníka prostredníctvom neustálych inovácií v oblasti automobilového priemyslu.