Nový model Kia cee’d ISG ponúka až 15% úspory paliva

Spoločnosť Kia Motors Corporation oznámila, že výroba šiestich modelov Kia cee‘d ISG (Idle Stop & Go), ktoré ponúkajú až 15% úspory paliva pri jazde v meste, sa už realizuje v slovenskom závode Kia Motors v Tepličke nad Váhom. Tieto vozidlá sú na slovenskom trhu už v ponuke.


Vyrobené na Slovensku, Kia cee’d ISG z C - segmentu je prvým modelom z produkcie značky Kia, ktorý vznikol vďaka neustálym a rozsiahlym investíciám kórejskej korporácie do ekologicky priateľských technológií. Intenzívne R&D programy vyvíjajú hybridné vozidlá, vozidlá využívajúce palivové články a elektrické vozidlá, ktoré sa objavia v sériovej produkcii už v najbližšom období.


„Model Kia cee’d ISG je výsledkom nášho záväzku vytvárať ekologicky priateľskejšie a úspornejšie modely v sériovej výrobe – bez eliminácie ostatných rozhodujúcich faktorov, akými sú očakávania zákazníkov, športový dizajn a radosť z jazdy,“ hovorí Hyoung-Keun Lee, Senior Executive Vice President a COO pre International Business Division.


Moderný systém ISG automaticky vypne motor, keď sa auto zastaví, alebo pri jazde vpred rýchlosťou nižšou ako 4 km/h so zaradeným neutrálom, zošliapnutou spojkou a motorom na voľnobehu. V typických podmienkach jazdy v meste v hustej premávke a neustálym zastavovaním a rozbiehaním systém ISG významne zníži spotrebu paliva a emisií – až o 15%. V kombinovanom cykle predstavuje ISG 6 % úsporu paliva.


Súčasťou systému ISG pre model cee’d je inteligentný štartér pripojený k elektronickej riadiacej jednotke (ECU), ktorá neustále monitoruje stav auta. Keď sa auto zastaví, napríklad na semaforoch, ECU využije informácie z ostatných riadiacich systémov po celom vozidle na rozhodnutie, či je vhodné vypnúť motor.


Nový, vysoko výkonný alternátor zníži spotrebu elektrickej energie počas akcelerácie a dobije batériu vozidla počas jeho spomaľovania. Ak z akýchkoľvek dôvodov úroveň nabitia akumulátora klesne pod 75 % maximálnej hodnoty, alebo nie je k dispozícii dostatočné množstvo energie na nasledujúce naštartovanie, systém vypne program Stop&Go.


Keď auto stojí a vodič zošliapne pedál spojky, motor sa okamžite a automaticky znovu naštartuje. Pri rozbiehaní nedochádza k žiadnemu zdržaniu, keďže naštartovanie motora sa stihne za čas, ktorý trvá zaradenie prvého prevodového stupňa.


„Na európskom trhu sa Kia cee’d veľmi rýchlo etablovala a je vnímaná ako skutočný konkurent v triede najvýznamnejších vozidiel C - segmentu,“ hovorí Panu Vainamo, General Manager Marketing, Kia Motors Europe. „Sme hrdí na to, že niektoré „zelené“ schopnosti už uvedených konceptov vozidiel Kia sme etablovali aj do našej reálnej produkcie už v roku 2009. Táto novinka má predpoklad aj naďalej udržať model cee’d ako vysoko konkurenčné vozidlo vo svojej triede, pričom množstvo emisií CO2 bude len 137 g/km.“


Nové automobily Kia cee’d vybavené systémom ISG budú v štandardnej výbave obsahovať ľahšiu päťrýchlostnú manuálnu prevodovku novej generácie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Táto nová päťrýchlostná prevodovka váži o päť kíl menej ako predchádzajúca a predstavuje nový mechanizmus riadiacej páky. Preraďovanie rýchlostných stupňov je ľahšie, spiatočka je synchronizovaná s 5. rýchlostným stupňom pre jej jednoduchšie radenie, a tým je celkový pocit z prevodovky podstatne zlepšený.

Porovnania - Kia cee’d (hatchback benzínové modely)

Motor                          CO2 / L/100km           Celková úspora*         Úspora v meste**

1.4 ISG                       137 g/km / 5.7                         6%                              15%

1.4 (štandard)              145 g/km / 6.1                         -----                            -----

1.6 ISG                      143 g/km / 5.8                         6%                              15%

1.6 (štandard)              152 g/km / 6.3                         -----                            -----

*merané na oficiálnom „kombinovanom cykle“

** výsledky testov Kia Motors Corporation

Vozidlá Kia cee’d ISG budú na európskom trhu k dispozícii s výberom z 1,4 a 1,6-litrových benzínových motorov u všetkých troch modelov rodiny cee‘d – päť dverový hatchback, praktické kombi cee‘d SW a trojdverové kupé pro_cee'd.

Počas roku 2009 bude podobná technológia ISG následne zavedená aj do verzie Kia cee’d 1,6 diesel, pričom v roku 2010 bude táto technológia postupne implementovaná aj do ostatných modelov i na iných ako len európskom trhu.


Na slovenskom trhu je technológia ISG k dispozícii ako dodatočná výbava u vyššie uvedených motoroch vozidiel cee’d za veľmi výhodnú cenu 265,- €, teda za necelých 8 000,- Sk. Vzhľadom k dosahovanej úspore paliva je to investícia, ktorá sa vodičovi vráti vo veľmi krátkej dobe.