Na 83. medzinárodnom autosalóne v Ženeve sa návštevníkom stánku Kia Motors predvedú okrem dizajnových noviniek aj štyri nové pohonné jednotky so systémom priameho vstrekovania paliva GDi (Gasoline Direct Injection). Vývoj a konštrukcia prebieha v Kórei a značka Kia Motors nimi plánuje vybaviť v budúcnosti väčšinu svojich modelov. Nové motory kopírujú aktuálny trend automobilového priemyslu na vývoj pohonných jednotiek s nižším objemom a vyššou efektivitou, ktoré zároveň spotrebujú menej paliva a vyprodukujú menej emisií CO2 pri zachovaní primeraných jazdných vlastností.
V závislosti na type motora bude medzi spoločné znaky novej štvorice agregátov patriť najmä duálne kontinuálne variabilné časovanie ventilov pre sacie aj výfukové ventily, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva pod tlakom až do 200 barov cez 6-dierové vstrekovače, turbodúchadlo s malou zotrvačnou hmotou, zakomponované priamo do výfukového potrubia alebo turbodúchadla typu „twin scroll“ a vzduchom chladený medzichladič stlačeného vzduchu s inovovaným prívodom vzduchu pre zdvojnásobenie množstva privedeného chladiaceho vzduchu a tým pádom aj chladiaceho výkonu. Konštruktéri nové agregáty vybavili aj deleným výfukovým potrubím, ktoré minimalizuje spätné tlaky a vylepšili vstrekovanie oleja do piestov kvôli zefektívneniu procesu chladenia a zníženia teploty piestov a tým pádom predĺženia životnosti. Kvôli zvýšeniu účinnosti spaľovacieho procesu dostalo nový tvar aj upravené sacie potrubie.
Trojvalec Kappa 1.0 T-GDi je podobne ako súčasný štvorvalec k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 100, alebo 120 koní, pričom hodnota úspory paliva sa pohybuje od 10 do 15 percent. Nový štvorvalec Kappa 1.2 T-GDi s objemom 1 248 cm3 dosahuje výkonnosť porovnateľnú so súčasnými motormi s objemom 1.6 litra. Rad modernizovaných agregátov typu T-GDi dopĺňa štvorvalec Gamma 1.6 T-GDi (1 591 cm3) s výkonom 204 koní a s krútiacim momentom 265 Nm. Na vrchole ponuky agregátov T-GDi stojí špičkový motor Theta-II 2.0 T-GDi (1 998 cm3) s výkonom až 245 koní.