KIA ukončila rok 2007 neobyčajným úspechom

Neobyčajný predajný výsledok postavil značku KIA na tretie miesto v poradí najpredávanejších značiek na Slovensku v mesiaci december. Obľúbenosť vozidiel tejto značky u slovenských zákazníkov pomohla zabezpečiť pre kórejského producenta vyrábajúceho vozidlá na Slovensku celkovo 6. pozíciu v celoročnom hodnotení najpredávanejších značiek. To znamená postup o 8 miest v porovnaní s rokom 2006

KIA dosiahla v decembri rovnako rekordný podiel na trhu 7,88 percenta, pričom v hodnotení osobných vozidiel (bez kategórie N1) je podiel KIA až 8,6 percenta čo pre Kiu znamená druhé miesto v celkovom hodnotení. Celoročne sa KIA stala 6. najúspešnejšou značkou na Slovensku, s podielom na trhu 5,61 percenta a počtom 4669 kusov predaných automobilov. V porovnaní s rokom 2006 to znamená skok o obrovských 273 percent. Takýto nárast predaja nedosiahla žiadna iná významná značka (s podielom na trhu nad 0,2 percenta) a tento výsledok právom patrí k najväčším úspechom celej histórie automobilového biznisu na Slovensku.

Kia cee´d, najúspešnejší model KIA na Slovensku, si po raketovom nástupe v roku 2007 zabezpečil pozíciu tretieho najpredávanejšieho modelu celkovo, čiže bez rozdielu tried. V segmente kompaktných automobilov (nižšia stredná trieda) je cee´d vyrábaný na Slovensku na druhom mieste. Iba v mesiaci december si svojich zákazníkov našlo až 342 nových vozidiel Kia cee´d, pričom obľúbené boli verzie s 5 dverovou karosériou i kombi verzia cee´d Sporty Wagon. Celkovo sa na Slovensku v roku 2007 predalo 2568 vozidiel Kia cee´d.

Model Rio zastupuje značku Kia v najsilnejšom segmente slovenského automobilového trhu. V decembri si nové Rio kúpilo 114 zákazníkov (4. miesto v rámci segmentu v tomto mesiaci), celkovo na slovenské cesty pribudlo 1055 vozidiel Kia Rio. To znamená siedme miesto v segmente malých automobilov, čo je určite tiež obrovský úspech, keďže Rio nie je model oslovujúci prvoplánovo nízkou cenou, ale poskytuje vynikajúce benefity za ešte stále prijateľný objem peňazí.

Kia Sportage, kompaktné SUV sa začalo vyrábať v továrni v Žiline a od novembra 2007 je k dispozícii pre slovenských zákazníkov vrátane revolučnej 7-ročnej záruky. V roku 2007 sa predalo 393 vozidiel Sportage, z toho 130 iba v decembri 2007 čím sa v tomto mesiaci stal Sportage jasnym leadrom segmentu vozidiel SUV.

Už tradičným leaderom svojho segmentu je Kia Picanto – v roku 2007 sa predalo 258 kusov tohto obľúbeného „veľkého miniauta“.

Celoročne sa na Slovenskom trhu podarilo umiestniť 137 vozidiel Kia Sorento, 104 kusov Kia Carens, 37 Carnivalov, 25 kusov manažérskej limuzíny Kia Magentis a dokonca 3 reprezentačné limuzíny Kia Opirus.

„Kia má za sebou jednoznačne najúspešnejší rok vo svojej histórii na Slovensku. Nebojím sa povedať, že ide o najvýraznejší úspech akejkoľvek značky na slovenskom trhu od okamihu, kedy takýto úspech môže byť objektívne meraný pomocou policajných registrácií nových vozidiel. Teraz je našou úlohou tento úspech potvrdiť a stabilným rastom podielu na trhu dosiahnuť naše dlhodobé plány, ktoré sú ešte výrazne ambicióznejšie. Som veľmi rád, že stále viac slovenských zákazníkov sa necháva prekvapiť vysokou kvalitou vozidiel KIA a radi toto prekvapenie sprostredkujeme aj ďalším záujemcom o naše produkty v roku 2008“, komentoval dosiahnuté výsledky generálny riaditeľ KIA Motors Sales Slovensko, s.r.o., Pavel Šilha.