Kia si na Slovensku udržala svoju trhovú pozíciu aj počas roka 2008

Značka KIA zaznamenávala výborný kontinuálny medziročný nárast počas prvej polovice roka 2008. Čiastočný zlom vo vývoji prišiel v posledných mesiacoch, kedy slovenskú ekonomiku zastihla svetová hospodárska kríza ako aj plánovaná zmena meny, ktoré sa odzrkadlili aj na predajných výsledkoch v celom automobilovom priemysle. Napriek týmto skutočnostiam si celkovo Kia udržala 6. miesto na trhu. Najsilnejším mesiacom v objeme predaja značky Kia bol apríl 2008, kedy Kia Motors umiestnila 592 vozidiel na slovenský trh. Tieto výsledky posunuli značku Kia v danom mesiaci na 5. pozíciu s podielom 6,36 %.

Kia cee´d, najúspešnejší model KIA na Slovensku, si po úžasnom počínaní v roku 2007 zabezpečil aj počas minulého roku pozíciu tretieho najpredávanejšieho modelu celkovo, čiže bez rozdielu tried. Za celý rok si svojich zákazníkov našlo až 2916 nových vozidiel Kia cee´d, pričom obľúbené verzie s 5 dverovou karosériou zaznamenali viac ako 50 % podiel, 42 % zákazníkov sa rozhodlo pre kombi verziu cee´d Sporty Wagon a viac ako 7 % pre športové kupé pro_cee’d.

Model Rio zastupuje značku Kia v najsilnejšom segmente slovenského automobilového trhu. V najsilnejšom mesiaci apríl 2008 si nové Rio kúpilo 202 zákazníkov, čím sa Rio dostalo na výborné 5. miesto v danom segmente. Celkovo sa Rio umiestnilo na 2. pozícii v rámci kumulatívneho predaja vozidiel Kia s počtom 1330 vozidiel.

Prvé slovenské kompaktné SUV Kia Sportage prešlo v lete 2008 faceliftom exteriéru a interiéru, vďaka ktorému získalo na atraktivite a obľube zákazníkov. Svoju silnú pozíciu na slovenskom trhu potvrdil model Sportage 2. miestom v danom segmente. V roku 2008 sa predalo 597 vozidiel Sportage.

Celoročne sa na Slovenskom trhu podarilo umiestniť 151 vozidiel Kia Carens, 133 vozidiel Kia Picanto, 88 kusov Kia Sorento, 32 kusov manažérskej limuzíny Kia Magentis, 31 Carnivalov a dokonca 7 reprezentačných limuzín Kia Opirus.

„Zatiaľ kým rok 2007 bol rokom expanzie, kedy Kia na slovenskom trhu dosiahla nevídaného, takmer trojnásobného, navýšenia predaja oproti predchádzajúcemu roku, rok 2008 by bolo možné nazvať rokom konsolidácie. Značka Kia si v tomto roku udržala svoju veľmi silnú pozíciu a potvrdila svoje postavenie medzi najsilnejšími hráčmi slovenského trhu. Vytvorili sme si veľmi dobrú východiskovú pozíciu pre ďalší budúci rozvoj, ktorý predpokladáme už v tomto roku,, predovšetkým vďaka novým očakávaným modelom,“ komentoval dosiahnuté výsledky generálny riaditeľ KIA Motors Sales Slovensko, s.r.o., Pavel Šilha.


*Tabuľka predajov osobných vozidiel za rok 2008 bez ohľadu na zaradenie M1/N1 z hľadiska možnosti odpočtu DPH a bez započítania skutočných ľahkých úžitkových vozidiel

                                                 Zdroj: Kia Motors Sales Slovensko

Výborné predajné výsledky zaznamenala materská spoločnosť Kia Motors Corporation aj na ostatných trhoch. Celosvetové predaje osobných vozidiel, SUV a MPV v roku 2008 dosiahli rekordnú výšku 1 375 738 kusov, čo predstavuje 8,4 % medziročný nárast.

Kia dosiahla v uplynulom roku na čínskom trhu najväčší 34,2 % medziročný nárast predaja (151 085 vozidiel). Predaje na ostatných trhoch zaznamenali 30,5 % medziročný nárast (v počte 262 166 predaných vozidiel). Na kórejskom trhu Kia dosiahla 16,2 % kumulatívny medziročný nárast (316 432 predaných vozidiel), kým európsky a severoamerický trh medziročne poklesol o 2,3 % (335 138 predaných vozidiel) a 8,6 % (310 917 kusov), v tomto poradí.

Hyoung - Keun Lee, Senior Executive Vice President a COO spoločnosti Kia Motors Corporation, povedal: „Napriek medziročným poklesom predaja na európskom a severoamerickom trhu počas spomaleného tempa predaja v poslednom kvartáli roku 2008, značka Kia zaznamenala významný nárast trhového podielu v Číne, Kórei i na ostatných trhoch. Napriek ekonomickým podmienkam sme spokojní s aktuálnou pozíciou v celosvetovom rebríčku, pričom našou snahou bude aj tento rok uspokojovať dopyt zákazníkov po automobiloch najmä uvedením noviniek – mestské osobné vozidlo Soul, inovovaná slovenská Kia cee’d a úplne nové MPV v B – segmente, ktoré sa dostanú na európsky trh počas roku 2009. Takéto rozšírenie portfólia značky Kia by nám malo zaistiť nárast trhového podielu aj v tomto roku.“