Spoločnosť Kia Motors Corporation spoločne s korporáciou Hyundai Motor sa stala oficiálnym celosvetovým sponzorom blížiaceho sa európskeho futbalového šampionátu (UEFA European Football Championship™, respektíve UEFA EURO 2008™).
Na samostatnom oficiálnom podujatí, ktoré sa uskutočnilo v priebehu otváracej slávnosti, usporiadanej dňa 24. apríla v Žiline pri príležitosti otvorenia nového slovenského výrobného závodu Kia v hodnote 1 miliardy eur, oznámil prezident Kia Motors Corporation Eui-Sun Chung spoločne s riaditeľom marketingu a mediálnej komunikácie Európskej futbalovej únie UEFA Philippe Margraffom oficiálne partnerstvo Kia v rámci programu UEFA Eurotop. Týmto partnerstvom spoločnosť Kia ďalej rozširuje svoje dlhodobé partnerstvo s futbalovým svetom, ktoré sa začalo už v roku 2002 na svetovom šampionáte FIFA v Kórei a Japonsku, a v súčasnosti sa realizuje prostredníctvom partnerstva v rámci FIFA a sponzorovaním oboch (mužského i ženského) čínskych národných futbalových tímov.
„Cítime sa byť poctení, že môžeme v rámci programu EUROTOP a našej partnerskej zmluvy s UEFA sponzorovať turnaj UEFA EURO 2008™. Toto sponzorské partnerstvo, podpísané práve v tento historický deň spoločnosti Kia Motors, bude novým posilnením pre značku Kia nielen v Európe, ale aj ďalším veľkým prínosom pri prenikaní našej značky do povedomia futbalových fanúšikov na celom svete,“ povedal pán Chung.
Šéf marketingu a mediálnej komunikácie UEFA Philippe Margraff, vo svojom príhovore počas slávnostného otvorenia prvého európskeho výrobného závodu Kia v Žiline, okrem iného povedal: „Šampionát UEFA EURO 2008™ je prísľubom veľkolepej športovej udalosti, ktorú budú s nadšením sledovať milióny ľudí na celom svete. Spoločnosť Kia Motors dnes posilňuje svoje vzťahy s Európou nielen tým, že na Slovensku oficiálne otvára svoj prvý výrobný závod na tomto kontinente, ale zároveň zakladá aj svoj nový, podnetný vzťah s jedným z najvýznamnejších športových podujatí sveta.“
Sponzorovaním majstrovstiev Európy UEFA EURO 2008™ získava Kia právo propagovať svoju značku na tabuliach umiestnených na obvodových paneloch štadiónov a tiež prostredníctvom vysielania oficiálnych televíznych partnerov UEFA počas šampionátu. Kia bude tiež môcť používať logo majstrovstiev vo svojich vlastných mediálnych prezentáciách. Okrem toho, dá spoločnosť Kia UEFA k dispozícii autá, ktoré sa budú počas šampionátu používať ako oficiálne vozidlá.
Popri sponzorovaní majstrovstiev Európy UEFA EURO 2008 ™ znamená partnerstvo v rámci programu EUROTOP aj to, že automobilová skupina Hyundai-Kia získava právo zúčastňovať sa, ako oficiálny sponzor, aj všetkých národných futbalových súťaží organizovaných UEFA, vrátane futbalových majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov v rokoch 2007 a 2009, a majstrovstiev Európy vo futbale žien v roku 2009.
Očakáva sa, že tento ďalší krok Kia do futbalového sveta, ako aj slávnostné oficiálne otvorenie nového výrobného závodu spoločnosti na Slovensku, značne podporí imidž a postavenie značky Kia na európskych automobilových trhoch. V závode Kia na Slovensku sa vyrábajú kompaktné hatchbacky rodiny cee’d, ktoré navrhli a skonštruovali Európania a ktoré sú určené pre Európanov. V priebehu tohto roka sa tu tiež začne vyrábať športovo úžitkový automobil Sportage triedy SUV.
Vďaka svojmu partnerstvu v programe UEFA EUROTOP bude môcť spoločnosť Kia ďalej budovať a rozvíjať povedomie svetovej verejnosti o svojej značke a jej vzťahu k futbalu, ktorý je najpopulárnejším športom sveta.
O futbalových majstrovstvách Európy UEFA
Oficiálny názov majstrovstiev Európy vo futbale UEFA EURO 2008™ je „UEFA European Football Championship™’ a ide jednoznačne o najväčšie futbalové podujatie v Európe. História európskych futbalových majstrovstiev sa začala písať v roku 1960 vo Francúzsku a odvtedy sa jeho turnaje konajú každé štyri roky.
O rozmeroch tohto športového podujatia vypovedajú údaje zo šampionátu UEFA EURO 2004™. Záverečný turnaj majstrovstiev UEFA EURO 2004™ vysielali televízne spoločnosti vo viac ako 200 krajinách sveta. Dovedna odvysielali asi 30 000 hodín vysielacieho času a každý z 31 zápasov turnaja sledovalo najmenej 150 miliónov televíznych divákov.
Oficiálne internetové stránky UEFA EURO 2004™ zaznamenali dovedna 500 miliónov návštev (zobrazení) a vyše 40 miliónov návštevníkov.
Šestnásť národných futbalových mužstiev z celej Európy, ktoré sa kvalifikujú do záverečného turnaja, odohrá tento turnaj v štyroch skupinách po štyroch tímoch; turnaj sa hrá každé štyri roky. Už od prvých futbalových ME v roku 1960 sa tento turnaj teší značnej pozornosti futbalových fanúšikov nielen v Európe, ale prakticky na celom svete. Turnaj UEFA EURO 2008™ sa bude konať v dňoch 7. až 29. júna 2008 v Rakúsku a vo Švajčiarsku.
Bolo to práve na futbalových majstrovstvách Európy, kde sa svojho času zrodili slávne futbalové mená ako napríklad Johann Cruijf, Michel Platini, Marco Van Basten, Oliver Bierhoff, Zinedine Zidane, Michael Owen či David Beckham. Keďže prenosy z ME vo futbale sa vysielajú do celého sveta, toto športové podujatie sa všeobecne považuje za príležitosť, ktorá oficiálnym sponzorom pomáha presadzovať ich imidž a značku v celosvetovom meradle.