Hyundai-Kia je 6. najväčší výrobca automobilov

Automobilová skupina Hyundai-Kia sa v roku 2005 stala 6. najväčším výrobcom automobilov na svete. Vyplýva to z prieskumu renomovaného odborného týždenníka Automotive News so sídlom v Detroite. Z výsledkov prieskumu porovnávajúceho globálnu výrobu a predaj automobilov vyplýva, že spoločnosti Hyundai Motor Co. a Kia Motors Corp. zaznamenali v roku 2005 nárast celosvetového predaja o 11,6 % a predali 3 715 095 vozidiel. V rámci kategórie predaja nad 1 milión kusov, to bol najvýraznejší nárast spomedzi všetkých koncernov. Vďaka tomu skupina Hyundai-Kia poskočila v globálnom rebríčku o jedno miesto.

Spoločnosť Kia Motors dosiahla dvojciferné čísla v predaji v regiónoch Európa, Čína a Austrália, kým vo výraznejšie konkurenčnom prostredí regiónu Severnej Ameriky bol zaznamenaný mierny nárast.

Poradie

Výrobca

Globálny predaj v 2005 

1

General Motors

8 381 805

2

Toyota Motor Corp.

8 120 000

3

Ford Motor Co.

6 208 700

4

Volkswagen AG

5 242 793

5

DaimlerChrysler AG

4 854 700

6

Hyundai-Kia Automotive Group

3 715 095

7

Nissan Motor Co.

3 597 748

8

9

PSA/Peugeot-Citroen SA

Honda Motor Co.

3 390 000

3 365 000

10

Renault SA

2 533 428

*Source: Automotive News June 5, 2006 Edition

 

Kia Motors Corporation (Kia), jedna z najrýchlejšie rastúcich automobilových spoločností na svete, bola založená v roku 1944 a je najstaršou kórejskou automobilkou. Ako člen automobilovej skupiny Hyundai-Kia Automotive Group má za cieľ stať sa jednou z vedúcich automobilových značiek vo svete. V 12 výrobných a montážnych závodoch v 7 krajinách sveta v súčasnosti automobilka produkuje viac ako 1 100 000 vozidiel ročne, ktoré sú predávané prostredníctvom siete oficiálnych zastúpení v 160 krajinách sveta. Kia má dnes viac ako 32 500 zamestnancov a ročné výnosy takmer 16 miliárd USD. Kia Motors je hlavným partnerom tenisového grandslamového turnaja Australian Open a súčasne tiež celosvetovým oficiálnym sponzorom Davisovho pohára. Od roku 2007 do roku 2014 bude Kia oficiálnym automobilovým partnerom Medzinárodnej futbalovej federácie FIFA, ktorá organizuje majstrovstvá sveta vo futbale. Slogan spoločnosti Kia Motors Corporation „The Power to Surprise“  vyjadruje odhodlanie spoločnosti prekonávať očakávania zákazníka pomocou neustálych inovácií v oblasti automobilového priemyslu.